بررسی سونی اریکسون G705

مدل G705 سونی اریکسون دومین گوشی معمولی این کمپانی است که علیرغم متعلق نبودن به خانواده تلفن های هوشمند دارای GPS و پشتیبانی WLAN می باشد . این گوشی در میان مدل هایی که سیستم عامل ندارند رقیبی ندارد اگرچه این گوشی چهار بانده GSM از Wi-Fi نیز پشتیبانی می کند .


http://upload.iranblog.com/1/1231607347.gif


بررسی در ادامه مطلب.

مزایا :

• پشتیبانی از چهار باند GSM/GPRS/EDGE و سه باند HSDPA 7.2 Mbps/HSDPA برای نسخه امریکایی گوشی
• GPS داخلی با ویژگی A-GPS ، نرم افزار مسیریاب geotagging ، Wayfinder
• Wi-Fi b/g با پشتیبانی DLAN و SIP ، بلوتوث با USB 2.0 ، A2DP
• صفحه نمایش 2.4 اینچ TFT با 256K رنگ
• دوربین 3.2 مگاپیکسل با فلش LED
• منوی پیشرفته با امکان اجرای همزمان چند برنامه
• کلیدهای روشن میانبر وب
• کلید اختصاصی Pouse / Play برای موسیقی
• ویژگی Media Center ، جستجوی هوشمند و Manage Messages
• رادیو FM با RDS و Track ID
• You Tube Client
120 MB حافظه داخلی با پشتیبانی از کارت حافظه M2 ، کارت 1GB در بسته بندی وجود دارد

معایب :

• ساختار گوشی نامرغوب بنظر می رسد
• مرورگر مستندات Office ندارد
• فیلمبرداری محدود به وضوح QVGA در 15 fps است
• کارت حافظه M2 زیر درب باتری قرار می گیرد

طراحی :

مدل کشویی G705 دارای ابعاد 14.3 × 47 × 95 میلی متر و وزن 98 گرم است . طراحی گوشی بصورت فشرده و نسبتا باریک می باشد . سونی اریکسون G705 تماما از مواد پلاستیکی ساخته شده است و تا حدودی مانند گوشی های کشویی رده پایین سونی اریکسون بنظر می رسد . قاب جلوی گوشی از مواد پلاستیکی براق مشکی تشکیل شده است بدون کناره های طلایی نیز ظاهر مناسبی دارد. کلید OK و کلیدهای Call و End دارای طراحی دایره ای شکل می باشند . با باز کردن درب کشویی گوشی صفحه کلید تخت آن مشخص می شود . قاب طلایی پشت گوشی و کناره های آن دارای حاشیه نقره ای است .

در قسمت طلایی گوشی ، پلاستیک بکار گرفته شده در ساختار آن به گونه ای پرداخت شده است که اثر انگشت را نشان نمی دهد . در عوض قاب براق جلوی گوشی اثر انگشت را بخوبی نشان می دهد . صفحه نمایش 2.4 اینچ با وضوح QVGA بخش عمده ای از قاب جلو را در بر می گیرد که حسگر نور محیط ، خروجی صدای گوشی و دوربین مکالمه تصویری در بالای آن قرار دارند .

کلید حرکتی گرد توسط دو بلوک کنترل احاطه شده است که بصورت نیم دایره و متقارن می باشند . نیم دایره سمت چپ دارای یک Softkey و کلید منوی Activity است که کلید Call در میان آنها قرار دارد . نیم دایره سمت راست دارای یک SoftKey ، کلید Clear و کلید End می باشد . سه کلید طلایی Ok ، Call و End فقط با باز کردن درب کشویی گوشی بخوبی بکار گرفته می شود و در غیر اینصورت بصورت سه کلید تزئینی در زیر صفحه نمایش باقی می مانند . کلیدهای Call و End درون حفره قرار دارند که فشار دادن آنها کمی مشکل است ، از طرفی دیگر دو Softkey ، کلید Clear و منوی Activity به آسانی مورد استفاده قرار می گیرند . اندازه کلید حرکتی در حد مطلوب است و بخوبی واکنش می دهد . کلید Ok با سطوح اطراف خود تراز است .

Fast Port در طرف چپ سونی اریکسون G705 وجود دارد . محل کارت حافظه M2 زیر درب باتری قرار دارد که آرم حک شده M2 محل آن را نشان می دهد .

کلید ولوم و کلید دیافراگم دوربین در طرف راست گوشی قرار دارند . این کلیدها باریک و سفت هستند و بخوبی واکنش نمی دهند .

یک کلید کوچک Play-Stop در قسمت بالای G705 وجود دارد که نرم افزار پخش موسیقی را از هر جایی در منو بجز دوربین و حین مکالمه ، اجرا می کند . کلید موسیقی اندازه بسیار کوچکی دارد که فشار دادن آن با دست تقریبا غیر ممکن است و به این منظور باید از ناخن استفاده کنید . این کلید به کاربر امکان می دهد تا موسیقی را حتی بدون نیاز به بیرون آوردن گوشی از جیب قطع کند . در صورت اجرای نرم افزار موسیقی و قفل بودن صفحه کلید نیز با یک بار فشار دادن این کلید می توانید پخش موسیقی را قطع کنید .

قفل قاب پشت گوشی در قسمت پایین آن وجود دارد که بصورت یک دکمه کوچک است و علامت قفل روی آن حک شده است . محل بند گوشی نیز در این قسمت مشاهده می شود .

لنز دوربین 3.2 مگاپیکسل در قسمت بالای قاب پشت گوشی وجود دارد که LED و حسگر نور دوربین نزدیک آن قرار دارد . بلندگو در قسمت پایین قاب پشت بصورت دایره هایی در اندازه های مختلف نشان داده می شود . این طراحی بصورت تزئینی در قسمت پشت درب کشویی نیز تکرار شده است .

باتری گوشی از نوع BST-33 Li-Po استاندارد سونی اریکسون است که توان آن 950 mAh می باشد . این باتری در تعداد بسیاری از گوشی های سونی اریکسون مورد استفاده قرار می گیرد . باتری گوشی در حالت Standby حداکثر 400 ساعت و در مکالمه مداوم تا 10 ساعت دوام می آورد . در واقع با یک بار شارژ کردن گوشی بر حسب استفاده از GPS یا Wi-Fi به مدت دو تا چهار روز می توان با آن کار کرد .

G705 سونی اریکسون دارای اندازه مناسبی است که موجب سهولت استفاده از گوشی می شود . تنها مشکل گوشی از نظر طراحی این است که ساختار آن تا حدودی نامرغوب بنظر می رسد .




صفحه نمایش :

صفحه نمایش 2.4 اینچ مدل G705 قابل مقایسه با صفحه نمایش C905 نیست که سطح آن از شیشه معدنی پوشیده شده است و وضوح رنگ و کنتراست بالایی دارد . خوانایی صفحه نمایش زیر نور مستقیم خورشید در حد مطلوب است .  

صفحه کلید :

با باز کردن درب کشویی بطرف بالا صفحه کلید تخت کاراکتری آن مشخص می شود که ردیف کلیدها با حاشیه های ظریف از یکدیگر جدا شده اند و ستون ها نیز با شکاف کوچکی تفکیک می شوند . کلیدها برآمدگی کمی دارند که به واکنش بهتر آنها کمک می کند .

ردیف بالای کلیدها بدلیل ساختار کشویی گوشی تحت تاثیر قرار نگرفته است و به راحتی می توان از آنها استفاده نمود . کلیدهای ردیف بالا از ارتفاع کافی برخوردارند .

نور زمینه صفحه کلید به رنگ سفید است و بطور یکنواخت پراکنده می شود . کلیدهایی که در ستون سمت راست صفحه کلید قرار دارند در حالت مرورگر وب به رنگ بنفش در می آیند و در حالت عادی تا حدودی از این رنگ تاثیر می گیرند و رنگ سایه ای را نشان می دهند . این کلیدها میانبرهایی برای جستجو در وب ، bookmark و ویژگی های home و زوم می باشند . در حالت Standby با بستن درب کشویی گوشی ، صفحه کلید بطور اتوماتیک قفل می شود .

ساختار منو :

G705 دارای ویژگی هایی مانند GPS ، Wi-Fi داخلی و چرخش اتوماتیک است . منوی گوشی دقیقا مانند مدل 8 مگاپیکسل C905 Cybershot ، گوشی های رده بالای واکمن و گوشی رده متوسط مانند T700 است . منوی این گوشی نیز مانند تمام مدل های جدید سونی اریکسون علاوه بر ماتریس 4 × 3 بصورت چرخان و تک آیکن نشان داده می شود . 

حالت مشاهده چرخان دارای سه آیکن انیمیشن در جلوی صفحه نمایش است که آیکن مرکزی نشان دهنده انتخاب فعال می باشد . دو آیکن دیگر بصورت نیمه پنهان هستند . پنج آیکن دیگر منو در زمینه تاریک آن ظاهر می شوند . در حالت مشاهده تک آیکن فقط یک آیکن بهمراه یک نوار عمودی نشان داده می شود که دارای آیکن های کوچکی برای سایر ورودی های منوی اصلی است . هیچ یک از حالت های مشاهده با کلیدهای میانبر کارنمی کنند و فقط حالت ماتریس امکان دسترسی سریع به صفحه کلید عددی را فراهم می کند .

ویژگی رایج اکثر گوشی های سونی اریکسون حالت اختصاصی Flight (هواپیما) است . در زمان روشن کردن گوشی می توانید آن را مستقیما در حالت FLight (هواپیما) فعال کنید اگرچه G705 بدون قرار دادن سیم کارت در این حالت کار نمی کند . برای وارد شدن به حالت Flight یا خروج از آن باید گوشی را restart کنید .

سونی اریکسون از تم های Flash Lite پشتیبانی می کند که نمودار رنگ و پیش زمینه را تغییر می دهند . این گوشی چهار تم از پیش نصب شده دارد که بجز تم پیش فرض Clarity سه تم دیگر بر اساس فلش می باشند و دارای ویژگی ها و جلوه های زیبایی هستند . گوشی G705 سونی اریکسون به منوی معروف Activity مجهز است . نوار نرم افزارهای در حال اجرا در این منو امکان اجرای همزمان چند برنامه را فراهم می کند . برای مثال می توان دو نرم افزار جاوا را اجرا کرد و بطور همزمان به رادیو یا موسیقی گوش داد . منوی Activity دسترسی سریع به رویدادهای اخیر ، منوی وب و My Shortcuts را فراهم می کند که دارای لیست قابل تنظیمی از میانبرها به ویژگی های موردنظر است .


تماس و دفترچه تلفن :

دفترچه تلفن G705 سونی اریکسون امکانات جدیدی بهمراه ندارد و حداکثر 1000 مخاطب را با 7000 شماره تلفن ذخیره می کند . مخاطبین را می توان بر اساس اسم کوچک یا فامیل مرتب کرد . با تایپ کردن تدریجی نام مخاطب می توان آن را جستجو نمود . کاربر می تواند مخاطبین ذخیره شده در سیم کارت یا حافظه گوشی را بعنوان پیش فرض قرار دهد . گزینه ای برای نشان دادن همزمان این دو لیست وجود ندارد . دفترچه تلفن امکان ذخیره کردن اتوماتیک مخاطب های جدید اضافه شده به حافظه گوشی را در سیم کارت فراهم می کند .

در زمان اضافه کردن یک مخاطب جدید پنج نوار از زمینه ها برای وارد کردن اطلاعات فراهم شده است . نام و شماره تلفن در اولین نوار قرار می گیرد . نوار دوم برای آدرس های وب و ایمیل است .

نوار سوم برای تعیین عکس ، زنگ شخصی ، زنگ پیام شخصی و فرمان صوتی در نظر گرفته شده است . نوار چهارم برای جزئیات پستی است و نوار پنجم برای ایجاد یادداشت اضافی و افزودن تاریخ تولد است . در زمان اضافه کردن تاریخ تولد ، گوشی از کاربر سؤال می کند که می خواهید آن را به تقویم اضافه کنید و برای آن یک یادآوری نیز قرار دهید یا نه . کیفیت صوتی G705 سونی اریکسون در طول مکالمه رضایت بخش است .

Log تماس ارتباطات اخیر کاربر را ثبت می کند . این Log به چهار نوار متفاوت تفکیک شده است که شامل همه تماس ها ، تماس های دریافتی ، ارسالی و نامؤفق می باشد . اگر چند بار با یک مخاطب تماس داشته باشید فقط آخرین تماس ثبت می شود . ویژگی جستجوی هوشمند در این قسمت وجود دارد که بطور اتوماتیک تمامی مخاطبینی را که شماره تلفن های آنها شامل ارقام تایپ شده روی صفحه نمایش Standby است نشان می دهد . همچنین نامهایی را که با حروف وابسته به ارقام تایپ شده شروع می شوند بصورت فهرست نشان می دهد .

پیام :

گوشی G705 سونی اریکسون علاوه بر ویژگی های استانداد پیام رسانی از Manage Messages ، تنظیمات بسیار و گزینه ای برای تعیین گروه برای پیام ها پشتیبانی می کند . نرم افزار Manage Messages امکان کنترل بیشتر برای پیام ها را فراهم می نماید . پیام ها را می توان به کارت حافظه یا حافظه گوشی انتقال داد و آنها را بر اساس گروه ، تاریخ ، اندازه و مخاطب مرتب کرد . در این گوشی بجز ایمیل تمامی پیام ها دارای یک صندوق پستی مشترک هستند . در زمان نوشتن پیام پس از گذشتن از حد 160 کاراکتر یک هشدار روی صفحه نمایش ظاهر می شود تا به کاربر اطلاع دهد که پیام برای ارسال به دو یا چند بخش تقسیم شده است . فرهنگ لغت T9 نیز وجود دارد .

پیام های SMS و MMS دارای ویرایشگر مشترک می باشند . در زمان تایپ کردن SMS کاربر از طریق منوی گزینه ها یا با استفاده از نوار ابزار زیر باکس متن به راحتی می تواند آن را به MMS تبدیل کند و به آن تصویر ، انیمیشن ، ویدئو یا صدا اضافه نماید .

در صورت تعیین یک گروه خاص برای هر پیام می توان پیام ها را طبق گروه تفکیک کرد . شش گروه از آنها بصورت از پیش نصب شده وجود دارد که شامل : تجاری ، دلخواه ، پی گیری ، سرگرمی ، تعطیلات و مهم است . گروهها را می توان کاملا شخصی کرد . در صورت تفکیک پیام ها بر اساس گروه ، برچسب صندوق بزرگ By Category در عوض آیکن استاندارد صندوق کوچک ظاهر می شود . گروهها زیر برچسب نشان داده می شوند اما فقط گروههایی که دارای پیام هستند قابل مشاهده می باشند کاربر می تواند تمامی پیام ها در یک گروه را حذف کند . در صندوق پستی عمومی نشانه ای مبنی بر تعیین گروه برای یک پیام وجود ندارد . در پیام هایی که باز می شوند نیز نشانه ای مشاهده نمی شود . ویژگی Manage Messages بهمراه گروهها گزینه های متعددی برای کار با پیام ها ارائه می دهد .

G705 سونی اریکسون از Push email نیز پشتیبانی می کند . ایمیل ها مانند SMS یا MMS در زمینه ارائه می شوند . email client از تنظیمات بسیار و انواع رمز گذاری ها پشتیبانی می نماید . این گوشی می تواند پیوست ها را صرفنظر از فرمت فایل آنها ذخیره کند . پیام های ایمیل بر اساس اندازه ، تاریخ و زمان تفکیک می شوند . G705 نمی تواند با تمامی مستندات پیوست شده به ایمیل مانند XLS ، doc یا فایل های Pdf کار کند زیرا فاقد خواننده مستندات است و بنابراین گزینه های آن محدود به متن ساده می باشد .

موسیقی و رادیو :

G705 سونی اریکسون برنامه Media Center را براساس فلش اجرا می کند که Music Player 3.0 که نسخه ای از واکمن 3.0 است نیز در آن وجود دارد . امکان چرخش اتوماتیک صفحه نمایش در منوهای Media Center فراهم شده است . نرم افزار پخش موسیقی از فرمت های بسیاری از فایل ها پشتیبانی می کند که شامل MP3 ، AAC ، ACC+ ، E-AAC+ ، WAV ، WMA ، M4A ، MIDI ، پیش تنظیمات اکولایزر MegaBass و استریو می باشد .

نرم افزار پخش موسیقی از قابلیت اجرا در زمینه برخوردار است . کیفیت صوتی این برنامه در صورت استفاده از یک هدست خوب ، رضایت بخش می باشد . اگر تمایلی به استفاده از ساختار مرحله به مرحله Media Player ندارید می توانید مستقیما یک آهنگ را از طریق File manager با ساختار درختی کلاسیک آن پخش کنید . رنگ منوی Media Center بر اساس تم های مختلف تغییر می کند .

نرم افزار پخش ویدئو در Media Center از سریع جلو بردن و به عقب برگرداندن ویدئوها پشتیبانی می نماید . منوی این برنامه ساده و شیک است . فایل های ویدئو از طریق File manager نیز در دسترس می باشند . حالت نمایش تمام صفحه و ScreenShot نیز وجود دارد . کاربر می تواند یک فریم از ویدئو را ذخیره کند و آن را به گالری بیافزاید .

منوی Media Center دارای آیکن های عکس ، موسیقی ، ویدئو ، YouTube ، بازی ، RSS Feed و تنظیمات است . منوی تنظیمات ساده است و می توان حالت پرتره ، افقی یا چرخش اتوماتیک را انتخاب کرد .

Track ID از طریق محل اصلی آن در منوی سرگرمی در دسترس است . این سرویس اکنون شامل ویژگی هایی مانند " یافتن موسیقی همانند " ، " ارسال اطلاعات موسیقی از طریق SMS " ، " نمودار Track ID " و بخش " اطلاعات خواننده " است .




دوربین :

مدل G705 سونی اریکسون دارای یک دوربین 3.2 مگاپیکسل با کانون ثابت و فلش LED است . دوربین ویژگی های بسیاری دارد که بارزترین آنها geotagging است . حداکثر وضوح تصاویر دوربین 1536 × 2048 پیکسل است و اندازه متوسط فایل حدود 1 MB می باشد . ویژگی مهم دیگر دوربین ، منوی آن است که به سبک CyberShot می باشد . تنظیمات روی نوار ابزار با زیر منوهای pop-up و Multi Menu مانند مدل K850 مشاهده می شود . نوار ابزار نمایاب به کاربر امکان می دهد تا حالت عکسبرداری ، صحنه ، اندازه عکس ، فلش LED ، Self-timer (زمان دادن به دوربین برای گرفتن عکس) ، تعادل رنگ سفید ، جلوه های ویژه و تنظیمات را کنترل کند .

نوار ابزار امکان مرور را در یک جهت فراهم می کند یعنی برای دسترسی به Multi Menu باید سایر تنظیمات روی نوار ابزار را رد کنید و به آیتم موردنظر برسید . GPS داخلی به G705 امکان می دهد تا مختصات استاندارد GPS را به تصاویر اضافه کند . در زمان مرور در تصاویر بر چسب دار در گالری به نوار " View on map " از منوی گزینه ها دسترسی دارید که محل کاربر را مستقیما روی نرم افزار از پیش نصب شده " Google Maps " نشان می دهد . ویژگی های محدود دوربین و نداشتن کانون اتوماتیک تا حدودی بر کیفیت تصاویر تاثیر می گذارد . سونی اریکسون G705 در وضوح QVGA در 15 fps و در فرمت MP4 فیلمبرداری می کند .

سایر امکانات :

گالری عکس تصاویر ایجاد شده یا تصاویر آپلود شده را ذخیره می کند و دارای گزینه های دیگری مانند علامتگذاری بصورت Favorite یا Feed عکس است . گزینه Latest Photo دسترسی به جدیدترین عکس ها را فراهم می کند . Camera Album لیستی از نمونه های کوچک برای هر ماه از سال نشان می دهد که پس از باز کردن یک ماه نمونه های کوچک تصاویر بصورت ماتریس 4 × 3 قابل مشاهده است . با مرور کردن در آن تمامی عکس هایی که در آن ماه گرفته شده است نشان داده می شود . عکس انتخابی کمی بزرگتر می شود تا بهتر بتوان آن را مشاهده کرد .

در بخش Pictures نیز عکس های خارج از دوربین مانند زمینه های از پیش نصب شده بصورت ماتریس 4 × 3 قابل مشاهده است . در صورت خارج شدن از حالت تمام صفحه یک عکس ، اندازه آن به حالت اولیه نمونه کوچک در می آید . بطور کلی گالری عکس ابزار مناسبی برای کار با مجموعه وسیعی از عکس های دوربین است که امکانات بسیاری برای تنظیم آنها دارد . برچسب های عکس ، عکس های علامتگذاری شده قبلی را نشان می دهد .

جهت بالای کلید حرکتی دسترسی سریع به گزینه های ارسال را فراهم می کند که شامل : ارسال بصورت پیام تصویری ، بعنوان ایمیل ، ارسال به blog و ارسال از طریق بلوتوث است . کاربر می تواند مستقیما از گالری یک عکس را بصورت پیش زمینه ، محافظ صفحه نمایش ، صفحه آغازین و تصویر مخاطب تنظیم کند . ویژگی های Pan & Zoom و SlideShow نیز وجود دارد .

G705 با استفاده از GPS داخلی می تواند مختصات استاندارد GPS را در تصاویر قرار دهد . مرور کردن در تصاویر از طریق File manager امکان پذیر است اگرچه حالت مشاهده بر اساس timeline وجود ندارد . در این گوشی نیز مانند تمامی مدل های سونی اریکسون نرم افزارهای Photo DJ ، Video DJ و Music DJ فراهم شده است . امکان زوم در تصاویر وجود دارد و مرور در تصاویر در حالت تمام صفحه نیز با وقفه همراه نیست در حالی که زوم کمی زمان میبرد . بخش بزرگنمایی شده تصویر در کیفیت پایین بارگذاری می شود و بعد از چند ثانیه در وضوح کامل ظاهر می شود .  

G705 سونی اریکسون به نسخه 3.4 مرورگر Access NetFront مجهز است که دارای صفحه اصلی گسترده می باشد و در مدل های C905 و T700 نیز وجود دارد . میانبرهای بسیاری در یک ساختار درختی مرتب شده اند که روی صفحه اصلی بصورت لیست نشان داده می شود و درست زیر نوار جستجو و آدرس قرار دارد .

این میانبرها امکان دسترسی به محتوای رایگان مانند کلیپ ها ، آهنگ و بازی را روی سایت سونی اریکسون فراهم می کنند که شامل راهنمایی مرحله به مرحله برای تنظیم حساب های ایمیل یا ارتباطات اینترنتی است. ظاهر صفحه اصلی هر بار با اجرای مرورگر در رنگ های متفاوت تغییر می کند . G705 سونی اریکسون روی صفحه کلید کاراکتری دارای میانبرهای وب می باشد که این ویژگی در مدل K660 نیز مشاهده می شود. با اجرای مرورگر نور زمینه به بنفش تغییر می کند و آنها در حالت افقی و عمودی بکار گرفته می شوند . کاربر می تواند ورودی متن ، bookmark ، صفحه اصلی و زوم را کنترل کند . این ویژگی ها ثابت هستند و نمی توان آنها را غیر فعال کرد .

صفحات پیچیده وب بخوبی نشان داده می شوند و گزینه های قابل تنظیم بسیاری وجود دارد . حالت اختصاصی تمام صفحه با ویژگی چرخش اتوماتیک جایگزین شده است که در واقع در حالت افقی تمام صفحه باز می شود . حالت های مشاهده شامل متن Pan & Zoom و صفحه زوم است .

سرعت مرور در صفحه در حد استاندارد است . مرورگر وب G705 سونی اریکسون دارای مکان نمای مجازی ماوس است که کار با آن لذت بخش می باشد . ویژگی جالب دیگر گزینه "Find on Page " است که صفحه وب بارگذاری شده را جستجو می کند و نخستین مورد یافت شده با تایپ یک حرف فورا لیست می شود .

G705 گزینه های ارتباطی بسیاری دارد . این گوشی از چهار باند GSM / HSCSD / GPRS /EDGE و سه باند نسل سوم پشتیبانی می کند . در صورت موجود بودن شبکه HSDPA کاربر می تواند به بالاترین سرعت انتقال داده دسترسی پیدا کند . این مدل سونی اریکسون علاوه بر ارتباطات شبکه از بلوتوث 2.0 و USB نیز پشتیبانی می نماید که به موجب آن با استفاده از پروفایل A2DP می توان به موسیقی با هدست استریوی بلوتوث گوش داد .
ویژگی های ارتباطی دیگر شامل Wi-Fi داخلی با پشتیبانی DLAN و GPS با قابلیت A-GPS است . از محل کارت حافظه M2 نیز پشتیبانی می شود که در بعضی موارد سریعترین راه برای انتقال داده است . G705 از هماهنگی محلی و راه دور مخاطبین و رویدادهای تقویم پشتیبانی می نماید . هماهنگی محلی با outlook و PC و هماهنگی راه دور با سرورهای راه دور صورت می گیرد . ارتباط USB دارای چهار حالت است : یکی برای انتقال فایل ( Mass Storage ) و اینترنت USB است ، حالت دوم برای استفاده از گوشی بعنوان مودم ، حالت سوم برای انتقال media است که گوشی را مستقیما به Windows media Player وصل می کند و دسترسی کامل به آهنگ های گوشی ، هماهنگی و پخش یا تفکیک در Playlist را فراهم می کند . حالت چهارم برای چاپ کردن مستقیم تصاویر است . G705 در ارتباط Wi-Fi حداکثر سرعت 5 Mb/s را ارائه می دهد .

استفاده از ارتباط Wi-Fi آسان است ، پس از فعال کردن آن لیستی از صفحات لمسی موجود نشان داده می شود که فقط با یک کلیک ارتباط برقرار می شود . از طریق آیکن " My Shortcuts " نیز می توان به آن دسترسی پیدا کرد . پس از برقراری ارتباط ، مرورگر وب و سایر ترافیک داده دوباره از طریق Wi-Fi اجرا می شود . در صورت قطع ارتباط Wi-Fi مرورگر بطور اتوماتیک از GPRS یا ارتباط شبکه دیگر با سرعت بالاتر ( در صورت وجود ) استفاده می کند . منوی Wi-Fi دارای گزینه های دیگری مانند ارتباط اتوماتیک ، اولویت شبکه های Wi-Fi و تعیین یک شبکه موردنظر است . سایر تنظیمات به کاربر امکان می دهد تا از طریق SSID شبکه ها را جستجو کند ، وضعیت ارتباطی یا آدرس MAC را چک نماید .

سونی اریکسون G705 گزینه های بسیاری برای مدیریت زمان دارد . آیکن Organizer در منوی اصلی وجود دارد و شامل چند نرم افزار است که از آنها می توان به آلارم ، مکالمه تصویری ، تقویم ، کارها ، یادداشت ، هماهنگی ، تایمر ، کرنومتر ، Light (نور) ، ماشین حساب و Code memo دسترسی پیدا کرد . تقویم دارای حالت مشاهده بر اساس ماه و هفته است .

در زمان اضافه کردن تاریخ تولد در دفترچه تلفن ، گوشی از شما می خواهد که در صورت تمایل آن را به تقویم نیز اضافه کنید . کارها به دو نوع کارهای ساده و تماس های تلفنی تقسیم می شوند . یادداشت ها مانند پیام نوشته می شوند . فرهنگ لغت T9 در این قسمت نیز وجود دارد . آلارم ها بخشی از منوی اصلی هستند . این گوشی پنج محل برای آلارم دارد که هر یک از آنها شامل گزینه های بسیاری است . کاربر می تواند آلارم را در روزهای انتخابی هفته یا هر روز تکرار کند . امکان اضافه کردن متن و عکس به آلارم فراهم شده است . می توان آلارم را تنظیم کرد تا زمانی که گوشی در حالت Silent (بی صدا) قرار دارد نیز اجرا شود .

ضبط صوت محدودیتی در مدت زمان ضبط ندارد و از حافظه آزاد گوشی استفاده می کند . ماشین حساب ، کرنومتر و تایمر شمارش معکوس نیز بخوبی کار می کنند . از نور LED در قاب پشت گوشی با کمک نرم افزار نور می توان بصورت چراغ قوه استفاده کرد . دو LED را می توان بطور مداوم یا فقط به مدت یک دقیقه روشن نگه داشت . آنها همچنین بصورت سیگنال SOS چشمک میزنند .

 نرم افزارهای Music DJ و Video DJ برای ایجاد ملودی های شخصی پلی فونیک و کلیپ های ویدئویی با ترکیب عکس های موجود ، متن ، جلوه های ویژه و افزودن موسیقی زمینه است . سونی اریکسون G705 علاوه بر اینها چند نرم افزار از پیش نصب شده نیز دارد .

نرم افزار Accuweather اطلاعات به روز هواشناسی برای محل های موردنظر را در اختیار کاربر قرار می دهد و هوای سه روز آینده را پیش بینی می کند . استفاده از این نرم افزار نیازمند برقراری ارتباط اینترنتی و پرداخت هزینه است .

نرم افزار Comeks Strips امکان اضافه کردن دایره های گفتار و کادرهای جالب و ... را به عکس های دوربین فراهم می کند که سپس می توان آنها را ذخیره کرد یا از طریق MMS ارسال نمود . ایجاد این تصاویر بسیار جالب و ساده است و با راهنمایی مرحله به مرحله ( Wizard ) صورت می گیرد .

نرم افزار Standby World 3D حداکثر سه ناحیه زمانی مختلف را در اطراف دنیا نشان می دهد . زمینه این نرم افزار در محل های انتخابی با تبدیل شدن روز به شب ، تغییر می کند . نرم افزار Walk Mate یک گام شمار ساده است که بر اساس شتاب سنج داخلی در زمینه کار می کند .

YouTube Client دسترسی کامل به کلیپ ها ، آپلود ، bookmark کردن موارد دلخواه و ... را فراهم می کند. برای مرور در محتوای YouTube نمی توان از Wi-Fi استفاده کرد .

نرم افزار Google Maps برای دانلود رایگان وجود دارد و با بسیاری از گوشی های دارای جاوا و سیستم عامل سازگار است ، این نرم افزار بصورت از پیش نصب شده در G705 وجود دارد .

کاربر با استفاده از سرویس های محل می تواند مسیر را پیدا کند ، اطلاعات را در رابطه با محل فعلی مشاهده نماید و محل های موردنظر را ذخیره کند . برای استفاده از تمامی ویژگی های سرویس های محل به ارتباط اینترنتی نیاز است .

پس از تعیین نقطه آغاز و پایان ، مسیرهای احتمالی با راهنمایی کلی بر اساس اطلاعات موجود در پایگاه داده محاسبه می شوند . دو حالت مشاهده متفاوت وجود دارد که شامل مشاهده ماهواره و نقشه است . ویژگی مهم دیگر اطلاعات ترافیکی است ، منوی این برنامه ساده و آسان است .

نرم افزار Status info فعالیت فعلی را در km/h برای یک دوره 60 دقیقه ای نشان می دهد . وضعیت ارتباط GPS روی دومین نوار نرم افزار قابل مشاهده است . کاربر به آسانی می تواند مسیرهای اخیر را ذخیره کند . با چند کلیک ، عنوان ، توضیح و وضعیت که برای ذخیره محل مورد نیاز است ارائه می شود. نرم افزار Log در سرویس های محل ، درخواست های مسیر را ردیابی و ذخیره می کند که پس از آن قابل دسترسی است . هر ورودی در Log به ترتیب نزولی طبق تاریخ ذخیره می شود که تاریخ و زمان و وضعیت دقیق GPS را نشان می دهد .

Wayfinder Navigator 7 یک نرم افزار مسیر یابی است که در مدل های قبلی سونی اریکسون دارای مسیر یابی مرحله به مرحله با مدت زمان محدود ( آزمایشی ) بود و استفاده از آن ملزم به پرداخت هزینه ماهیانه می باشد . برنامه ریزی مسیر دارای گزینه های بسیاری است که از آنها می توان به حالت پیاده روی و عبور نکردن از جاده های دارای عوارض اشاره کرد .

سه حالت برای اعلان های صوتی وجود دارد : کامل - محدود یا هیچکدام ، که کاربر می تواند یکی از آنها را انتخاب کند . سایر حالت های مسیریابی شامل نقشه دو بعدی ، راهنمایی و اتوماتیک است . بررسی نقشه با حالت های روز و شب نیز فراهم شده است .

GPS داخلی در G705 سونی اریکسون علاوه بر نرم افزار Google Maps با نرم افزار اختصاصی Tracker نیز کار می کند . این نرم افزار به کاربر امکان می دهد تا سرعت ، مسافت ، مسیر و کالری را در طول تمرین بدنی مورد توجه قرار دهد . استفاده از Tracker نیازمند برقراری اینترنتی نیست و هزینه ای ندارد. پس از اجرای نرم افزار Tracker و انتخاب " Start Training " این نرم افزار ماهواره های موجود را جستجو می کند . کاربران می توانند از بین آموزش های بر مبنای زمان ، مسافت ، مسیر یا آنهایی که محدودیتی ندارند مورد دلخواه را انتخاب کنند .

منوی نرم افزار Tracker شامل گزینه های شروع تمرین ، مسیرها ، نتایج ، خلاصه و زیرمنوهای تنظیمات است. در گزینه ها " مسیرها " مسیرهایی که تا کنون پوشش داده شده اند ذخیره می شوند . مسافت در متر یا کیلومتر نشان داده می شود . هر مسیر را می توان در یک نقشه گرافیکی مشاهده کرد .

نتایج تمامی فعالیت ها در یک ماه تقویم را تفکیک می کند . جلسات ذخیره شده برای یک ماه خاص توسط یک آیکن کوچک نشان داده می شود . در صورت انتخاب روز نیز به همین صورت است . هر نتیجه را می توان در نمودار بررسی کرد یا آن را دوباره اجرا نمود . نمودار زمان کل فعالیت و سرعت متوسط را نشان می دهد .

در منوی تنظیمات گزینه های بسیاری برای Tracker وجود دارد که شامل واحدها ، مصرف انرژی ، پروفایل شخصی ، ذخیره اتوماتیک مسیرها و ... است . در پروفایل شخصی می توان اطلاعاتی مانند جنسیت ، قد ، وزن و سال تولد را وارد کرد . در صورت تعیین ناحیه سرعت در زمان آغاز جلسه آموزش ، گوشی با ویبره کاربر را آگاه می کند و متن روی صفحه نمایش از کاربر می خواهد تا سرعت خود را کم یا زیاد کند .

G705 سونی اریکسون دارای سه بازی از پیش نصب شده است : Brain Juice ، JewelQuest 2 و Super Breakout . بازی Brain Juice شامل حل مسائل ریاضیاتی ، بازی های فکری و هوشی است . JewelQuest 2 پازل است که باید تکه های آن را به هم بچسبانید تا به طلا برسید . Super Breakout دارای محیط گرافیکی جالبی است که کاربر می تواند قفل مراحل جایزه را باز کند .



منبع: GsmAria



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد