بررسی سامسونگ L700

گوشی L700 سامسونگ در رده مدل های متوسط قرار دارد و مهمترین نکته ای که در فروش گوشی مورد توجه قرار می گیرد ساختار مقاوم ، قاب فلزی و سرعت بالای نسل سوم می باشد . این گوشی سامسونگ در رنگ های جذاب و متفاوتی وارد بازار می شود . ویژگی ها و امکانات L700 نیاز اکثر کاربران را در حد معمول برطرف می کند .




http://upload.iranblog.com/1/1228924616.jpg



مشخصات در ادامه مطلب.




مزایا :


• قاب فلزی و ساختار مقاوم
• پشتیبانی از چهار باند GSM و UMTS 2100 Mhz - EDGE / GPRS با مکالمه تصویری
• صفحه نمایش 2.1 اینچ با وضوح 176×220 پیکسل
• دوربین 2 مگاپیکسل با کانون ثابت و فلش LED
• محل کارت حافظه microSD تا 8GB
• بلوتوث استریو با A2DP
• رادیو FM با RDS
• مرورگر مستندات Office
• شماره گیری هوشمند
• آپلود مستقیم عکس و ویدئو
• پشتیبانی Basic Google

معایب :

• وضوح نسبتا پائین صفحه نمایش
• ساختار نامناسب منو در مقایسه با مدل های برتر سامسونگ
• فیلمبرداری در وضوح QCIF
• مرورگر ضعیف وب

طراحی :

سامسونگ L700 دارای ابعاد 109 × 46 × 12.8 میلیمتر است و سبک طراحی آن چندان قابل توجه نیست . با اینحال مواد بکار گرفته شده در گوشی از کیفیت بالایی برخوردار است که نظر کاربران بسیاری را جلب می کند. این گوشی به اندازه کافی باریک است و فقط 12.8 میلیمتر قطر دارد . وزن گوشی 107 گرم است و قاب فلزی آن موجب استحکام کافی L700 می شود .

دوربین مکالمه تصویری و خروجی صدای گوشی بالای صفحه نمایش وجود دارد .  محل کارت حافظه microSD در طرف چپ گوشی قرار دارد که از کارت حافظه تا 8GB پشتیبانی می کند . کلید دیافراگم نیز در این قسمت مشاهده می شود که محل آن کمی نامناسب است و به راحتی مورد استفاده قرار نمی گیرد .

طرف راست L700 دارای پورت ارتباطی است که از آن برای وصل کردن شارژر ، کابل USB یا هدست استفاده می شود . این پورت معمول گوشی های سامسونگ است . کلید ولوم نیز کمی بالاتر از این پورت در همین طرف گوشی وجود دارد .

در قسمت بالا و پائین گوشی هیچ کلید یا دکمه ای برای کنترل قرار ندارد و فقط محل میکروفن و بند گوشی در پائین آن مشاهده می شود .

قاب پشت گوشی و درب باتری آن نیز کاملا فلزی است و تا حدودی شبیه گوشی رده بالا و پیشرفته Soul b می باشد . لنز دوربین 2 مگاپیکسل بهمراه فلش LED در قاب پشت گوشی وجود دارد اگر چه فلش LED به گرفتن عکس در تاریکی کمک زیادی نمی کند و کارایی آن به پای فلش Xenon نمی رسد .

باتری گوشی از نوع Li-Ion با توان 960 mAh است که ظرفیت نسبتا بالایی دارد و با یک بار شارژ کردن گوشی به مدت سه روز می توان با آن در حد متوسط کار کرد . ساختار کلی L700 سامسونگ رضایت بخش است و کیفیت مطلوبی دارد . L700 جمع و جورترین گوشی نیست اما استحکام آن در دست کاربر حس خوبی ایجاد می کند .


صفحه نمایش :

سامسونگ L700 دارای یک صفحه نمایش 2.1 اینچ شفاف و روشن است که وضوح آن 176 × 220 پیکسل می باشد .

صفحه کلید :

استفاده از صفحه کلید L700 سامسونگ ساده و آسان است . کلید ها اندازه بزرگی دارند و بخوبی واکنش می دهد . تمامی کلید های کنترل اطراف کلید حرکتی ساختار مطلوبی دارند و نمای فلزی آنها جلوه زیبایی به گوشی می دهد .

ساختار منو :

ساختار منو در L700 سامسونگ به سبک سایر گوشی های این برند است . طرح پیش فرض منو بصورت آیکن های رنگی روی یک زمینه سفید است . جلوه های ویژه تغییر حالت که در گوشی های پیشرفته وجود دارند در این گوشی مشاهده نمی شوند اما سرعت منو بسیار عالی است .

منو همچنین فاقد تم است و امکان اضافه کردن تم به آن وجود ندارد . کاربر فقط می تواند صفحه اصلی (Home Screen) را تنظیم کند که بصورت یک پیش زمینه ثابت شخصی یا پیش زمینه متغیر UGO است .




تماس و دفترچه تلفن :

دفترچه تلفن در سامسونگ L700 حداکثر 1000 مخاطب را با زمینه های متعدد ذخیره می کند . دفترچه تلفن می تواند مخاطبین ذخیره شده در سیم کارت یا حافظه گوشی را بطور جداگانه و یا با هم نشان دهد . در زمان وارد کردن مخاطب جدید 21 زمینه برای اطلاعات وجود دارد که شامل هشت زمینه برای شماره تلفن است . آنتن دهی در L700 بسیار عالی است .

این گوشی به شماره گیری هوشمند مجهز است و پس از وارد کردن چند رقم ، گوشی بطور اتوماتیک مخاطبینی را که دارای این شماره ها هستند و همچنین مخاطبینی را که اسامی آنها با حروف تایپ شده متناسب است جستجو می کند . با استفاده از این ویژگی دیگر نیاز نیست که برای تماس با یک مخاطب در لیست مخاطبین جستجو کنید .

L700 دارای چندین انیمیشن شماره گیری است که طراحی زیبایی دارند اگرچه تا حدودی کودکانه بنظر می رسند .

پیام :

سامسونگ L700 از پیام های SMS ، MMS و ایمیل پشتیبانی می کند و حداکثر 500 پیام را ذخیره می کند در حالی که تعداد پیام های MMS و ایمیل محدود به حافظه موجود است . فرهنگ لغت T9 نیز وجود دارد که به سریعتر وارد کردن کلمات کمک می کند . پیامهای دریافتی را می توان مانند تماس ها بر اساس blackList (لیست سیاه) تعیین شده توسط کاربر مسدود کرد .

email client  نسبتا خوب عمل می کند و حتی از SSL پشتیبانی می نماید که به موجب آن می توان به راحتی با Gmail نیز کار کرد .

موسیقی و رادیو :

گوشی های سامسونگ دارای قابلیت های پیشرفته پخش موسیقی هستند و کیفیت صوتی آنها نیز رضایت بخش است . برنامه پخش موسیقی در L700 آهنگ ها را بر اساس فیلترهای مختلف تفکیک می کند که شامل خواننده ، آلبوم ، نوع ، آهنگساز و آهنگ های اخیر است . در منوی نرم افزار پخش موسیقی یک بخش podcast نیز وجود دارد . کاربر می تواند playList شخصی ایجاد کند .

نرم افزار پخش موسیقی از جلد آلبوم نیز استفاده می کند . این برنامه به صورت minimize در زمینه اجرا می شود در حالی که آهنگ در حال پخش روی صفحه نمایش stand by قابل مشاهده است . کاربر با استفاده از کلید حرکتی می تواند نرم افزار پخش موسیقی را مستقیما روی صفحه اصلی کنترل کند .

سامسونگ L700 به رادیو FM نیز مجهز است که از RDS پشتیبانی می کند . رادیو مانند نرم افزار پخش موسیقی در زمینه قابل اجراست و کاربر می تواند یک برنامه رادیویی را بعنوان آلارم صبحگاهی تنظیم کند . گزینه ای برای تنظیم یادآوری زمان پخش برنامه نیز فراهم شده است .

نرم افزار پخش ویدئو در L700 فایل های MPEG4 را پخش نمی کند . کاربر می تواند ویدئوها را سریع به جلو ببرد یا به عقب برگرداند و همچنین آنها را در حالت افقی تمام صفحه مشاهده نماید.




دوربین :

سامسونگ L700 به یک دوربین 2 مگاپیکسل با ماکسیمم وضوح 1200×1600 پیکسل مجهز است . دوربین دارای فلش LED است اگرچه کانون اتوماتیک وجود ندارد . استفاده از منوی دوربین ساده است و تنظیمات را با آیکن های مربوطه در یک نوار ابزار در پائین صفحه نمایش نشان می دهد در حالی که گزینه ها به صورت منوهای pop-up نیمه شفاف ظاهر می شوند .

تنظیمات دوربین L700 تا حدودی محدود است و شامل اندازه تصویر ، حالت عکسبرداری ، جلوه های ویژه رنگ و تعادل رنگ سفید است . کیفیت تصاویر دوربین رضایت بخش است . دوربین L700 سامسونگ در حالت معروف به camcorder فیلمبرداری می کند . منوی دوربین فیلمبرداری چندان متفاوت از دوربین عکسبرداری نیست و تعدادی گزینه به آن اضافه شده است .

L700 در وضوح (176 x 144)QCIF پیکسل در  15 Fps فیلمبرداری می کند و کلیپ های ویدئویی در فرمت 3GP ضبط می شوند . کلیپ های ویدئویی ایجاد شده با این گوشی فقط برای پیام های MMS مناسب می باشند .

سایر امکانات :

مرورگر فایل در سامسونگ L700 استاندارد گوشی های سامسونگ است . حافظه داخلی گوشی 40MB است و با استفاده از کارت حافظه تا 8GB می توان این مقدار حافظه را افزایش داد . File manager دارای پوشه های از پیش تنظیم شده برای انواع فایل های مختلف مانند تصویر ، ویدئو ، موسیقی و صدا است که امکان تفکیک محتوای حافظه را برای گوشی فراهم می کند . کاربر می تواند به راحتی فایل ها را کپی کند یا انتقال بدهد و همچنین پوشه هایی را ایجاد یا حذف نماید .

گالری عکس بخشی از File manager است و بصورت نرم افزار جداگانه وجود ندارد . دسترسی به آن به آسانی باز کردن پوشه تصاویر است . کاربر می تواند فایل ها را براساس تاریخ ، نوع ، نام و اندازه تفکیک کند . تصاویر فقط در حالت پرتره (عمودی ) مشاهده می شوند و گزینه ای برای مشاهده در حالت تمام صفحه وجود ندارد . کاربر می تواند روی تصاویر زوم کند که بزرگنمایی تصاویر سرعت مطلوبی دارد . L700 سامسونگ به ویژگی shozu integration مجهز است که به موجب آن می توان تصاویر و ویدئو ها را مستقیما از File manager به shozu آپلود کرد . این گوشی برای مرور در اینترنت در حال حرکت از EDGE و UMTS پشتیبانی می کند .

L700 به یک نسخه مقدماتی از مرورگر وب NetFront 3.4 مجهز است . مکان نمای ماوس و حالت مرور مانند Desktop وجود ندارد و مکان نما از یک لینک به لینک بعدی می پرد . گزینه " find on page " نیز وجود ندارد . حالت تمام صفحه و نقشه کوچک در این گوشی مشاهده نمی شود و امکان چرخش صفحه نمایش به حالت افقی نیز فراهم نشده است . مرورگر صفحات پیچیده را بدرستی نشان می دهد و حتی قبل از بارگذاری کامل صفحه نیز لینک ها به سرعت باز می شوند .

تقویم در L700 دارای حالت مشاهده روز ، هفته و ماه است . پنج نوع رویداد در تقویم وجود دارد که شامل قرار ملاقات ، سالروز ، تعطیلات ، رویدادهای مهم و خصوصی است .

L700 پنج محل برای آلارم دارد که هر یک گزینه های قابل تنظیم بسیاری دارند . آلارم دارای تکرار می باشد و می توان برای بیدار در صبح یک زنگ شخصی را در ولوم از پیش تعیین شده انتخاب کرد یا به این منظور از رادیو FM استفاده نمود .

سایر گزینه های منوی Organizer شامل ضبط صوت ، ساعت جهانی ، ماشین حساب ، مبدل واحد ، تایمر شمارش معکوس و کرنومتر است.

Google package نیز در میان نرم افزار ها وجود دارد که دسترسی مستقیم به Google Search و Gmail را فراهم می کند . این آیتم ها نرم افزار واقعی نیستند بلکه لینک آنها در مرورگر وب باز می شود . خواننده feed های RSS نیز وجود دارد .

L700 سامسونگ دارای مرورگر مستندات office نیز می باشد . برخلاف سایر گوشی های سامسونگ در این مدل بازی از پیش نصب شده وجود ندارد و حتی نسخه آزمایشی یک بازی نیز مشاهده نمی شود .








نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد