بررسی سونی اریکسون C902: لمسی CyberShot

گوشی C902 سونی اریکسون به خانواده CyberShot تعلق دارد و دارای قاب فلزی مقاوم و دوربین لمسی است . C902 در واقع باریکترین گوشی 5 مگاپیکسل CyberShot است که در بازار موجود می باشد و با ظاهر شیک و مناسب خود توجه کاربران بسیاری را جلب می کند .




http://upload.iranblog.com/1/1227291351.gif



بقیه در ادامه مطلب.

گوشی C902 سونی اریکسون به خانواده CyberShot تعلق دارد و دارای قاب فلزی مقاوم و دوربین لمسی است . C902 در واقع باریکترین گوشی 5 مگاپیکسل CyberShot است که در بازار موجود می باشد و با ظاهر شیک و مناسب خود توجه کاربران بسیاری را جلب می کند .




http://upload.iranblog.com/1/1227291351.gif





مزایا :

• دوربین 5 مگاپیکسل با کانون اتوماتیک ، پوشش فعال لنز و کنترل های لمسی
• قاب فلزی شیک و باریک
• geotagging ، تثبیت کننده تصویر و تشخیص لبخند
• پشتیبانی از چهار باند GSM / GPRS / EDGE و HSDPA(3.6 Mb)
• Media Center ، جستجوی هوشمند و Track ID
• منوی پیشرفته
• صفحه نمایش 2 اینچ TFT با 256K رنگ و ضد خش
• رادیو FM با RDS
• بلوتوث با A2DP
• امکان اجرای همزمان چند نرم افزار
• شماره گیری هوشمند
160 MB حافظه داخلی با پشتیبانی کارت حافظه M2


معایب :


• اندازه کوچک صفحه نمایش
• تصاویر Sharpen زیادی دارند
• کیفیت فیلمبرداری پایین است
• پوشش کشویی لنز گرد و خاک بسیاری را جمع می کند
• مرورگر مستندات Office ندارد


طراحی :


ابعاد این گوشی ۱۰۸ x ۴٩ x ۱۰.۵ میلی متر و وزن آن 107 گرم است . این گوشی سونی اریکسون اندازه نسبتا بزرگ و در عین حال قطر کمتری دارد . قاب فلزی مشکی و سبک طراحی آن C902 را زیباتر جلوه می دهد و بیانگر استحکام کافی آن می باشد . قاب جلوی گوشی براق و قاب پشت آن مات است . C902 سونی اریکسون در رنگ های مشکی ، قرمز ، نقره ای و برنزی موجود است . این گوشی مانند یک مدل با طراحی ساده و نرمال بنظر می رسد اگرچه ساختار آن با پوشش کشویی لنز کامل می شود . این پوشش به آسانی باز و بسته می شود و در هر یک از این دو حالت بطور واضح قفل می گردد . طراحی گوشی به صورتی است که آن را برای عکس گرفتن در حالت افقی بهینه می کند . تنها مشکل پوشش کشویی سطح پلاستیکی است که درست بالای صفحه نمایش گرد و خاک بسیاری را جمع می کند . ناحیه اطراف لنز در قاب پشت گرد و خاک کمتری را انباشته می نماید .



دوربین ثانویه برای مکالمه تصویری و حسگر نور محیط در قسمت بالای قاب جلو وجود دارد که خروجی صدای گوشی بین آنها قرار گرفته است . کلیدهای لمسی اطراف صفحه نمایش در حالت دوربین مسئول سوئیچ بین حالت عکسبرداری و فیلمبرداری می باشند ، کاربر را به گالری عکس می رسانند ، حالت کانون اتوماتیک ، گرفتن عکس ، تایمر و فلش را تغییر می دهند . پس از ضربه زدن به آیکن مورد نظر باید حدود یک ثانیه صبر کنید تا آیکن در نوار وضعیت نمایاب جایگاه خود را پیدا کند . هر ضربه با یک واکنش خفیف ویبره همراه است .



دو طرف گوشی دارای طرح نواری مشکی و خاکستری است . در قسمت بالا و پایین گوشی هیچ کلیدی وجود ندارد . پورت سونی اریکسون در طرف چپ گوشی قرار دارد.



کلید ولوم و کلید دوربین در طرف راست گوشی مشاهده می شود. کلید ولوم بطور غیر معمول زیر کلید دیافراگم وجود دارد اگرچه وضعیت این کلید استفاده از آن را آسان می کند زیرا برای کنترل زوم در دوربین و گالری نیز از آن استفاده می شود . با فشار دادن کوتاه کلید ولوم در حالت Stand by ساعت نشان داده می شود و در غیر اینصورت صفحه نمایش خالی قابل مشاهده است . کلید کوچک دیافراگم بخوبی واکنش می دهد و حالت فشار دادن نیمه یا کامل آن بخوبی قابل تشخیص است .



دوربین 5 مگاپیکسل با کانون اتوماتیک در قاب پشت و زیر پوشش کشویی قرار دارد . با باز کردن این پوشش در هر منو یا زیر منویی باشید دوربین فعال می شود . دوربین در صورت باز کردن نرم افزارهایی مانند تقویم ، دفترچه تلفن یا Log تماس کار نمی کند . این پوشش کشویی در صورت قفل بودن گوشی نیز دوربین را فعال می کند و با بستن پوشش گوشی به حالت اولیه قفل باز می گردد .


با باز کردن پوشش دوربین یک نوار LED به رنگ آبی در قاب پشت گوشی ظاهر می شود . کلید دیافراگم نیز به رنگ آبی روشن می شود . LED فلش جایگزین مناسبی برای فلش Xenon است که در گوشی های دوربین دار و دوربین های دیجیتال کوچک استفاده می شود . این LED اندازه کوچکتری دارد و در مقایسه با فلش Xenon استاندارد دو برابر نیروی کمتری استفاده می نماید . همچنین نیازی یه شارژ کردن مجدد آن نیست . تجربه نشان می دهد که فلش های عکاسی LED نیرومندتر از فلش های معمولی LED هستند اما نسبت به Xenon قابلیت کمتری دارند .



با برداشتن قاب پشت گوشی باتری استاندارد BST-38 Li-Polymer سونی اریکسون مشخص می شود که توان آن 930 mAh است . باتری در حالت Stand by حداکثر 400 ساعت و در مکالمه مداوم تا 9 ساعت دوام می آورد . محل سیم کارت و کارت حافظه M2 بالای محفظه باتری است . فقط با برداشتن درب باتری می توان به کارت حافظه دسترسی پیدا کرد .



سونی اریکسون C902 از اندازه مناسبی برخوردار است و ساختار مقاومی دارد. کاربر به راحتی می تواند از این گوشی استفاده کند .







صفحه نمایش :


سونی اریکسون C902 دارای یک صفحه نمایش کوچک TFT با وضوح QVGA است . زمانی که صفحه نمایش خاموش است اندازه آن 2.2 اینچ بنظر می رسد اما در صورت روشن بودن صفحه نمایش اندازه آن کوچکتر بنظر می رسد زیرا هشت کلید لمسی دوربین در اطراف صفحه نمایش وجود دارد که دارای نور زمینه آبی است.



صفحه نمایش گوشی رنگ ها را بخوبی نشان می دهد و خوانایی آن زیر نور مستقیم خورشید در حد مطلوب است . زاویه دید بدون محو کردن رنگ ها به اندازه کافی وسیع است و تا حدودی شبیه صفحه نمایش مدل K850 می باشد .



صفحه کلید :


صفحه کلید C902 ساختار مناسبی دارد . کلیدهای کاراکتری براق در ردیف های نسبتا فشرده مرتب شده اند. کلیدها به اندازه کافی بزرگ هستند و بخوبی واکنش می دهند . طرز قرار گیری کلیدها به نحوی است که تایپ کردن با آنها راحت می باشد . کلید حرکتی و کلیدهای کنترل اطراف آن در بالای صفحه کلید قرار دارند . کلیدهای اختصاصی Call و End بین دو Softkey ، کلید منوی Activity و کلید C مشاهده می شوند اما این کلیدها مانند سایر مدل ها برآمدگی ندارند ، با اینحال به آسانی می توان از آنها استفاده کرد . دو Softkey در زمان فشار دادن تا حدودی لق می زنند .



این دو کلید همچنین دارای برآمدگی هستند که موجب سهولت استفاده از آنها می شود . کلیدهای منوی Activity ، C و جهت های بالا و پایین کلید حرکتی بخوبی عمل می کنند در حالی که بکارگیری جهت های کناری کلید حرکتی خیلی راحت نیست .



با باز کردن درب کشویی پوشش لنز یا فعال کردن دوربین ، نور سفید به آبی تبدیل می شود و نور زمینه صفحه کلید نیز خاموش می گردد .



ساختار منو :


ساختار منو در C902 سبک معروف سونی اریکسون است و چند ویژگی جدید بهمراه دارد . C902 از قابلیت های پیشرفته چند رسانه ای و عکسبرداری برخوردار است . این گوشی جدید CyberShot را از نظر ویژگی های چند رسانه ای می توان در سری واکمن قرار داد .



ساختار منوی اصلی تغییراتی داشته است و آن را علاوه بر ماتریس ۴ x ٣ بصورت چرخشی و تک آیکن نیز نشان می دهد . حالت چرخشی سه آیکن انیمیشن را روی صفحه نمایش نشان می دهد که آیکن وسطی نشان دهنده انتخاب کاربر است و دو آیکن دیگر نیمه پنهان هستند و بیانگر آیکن بعدی می باشند . پنج آیکن دیگر منو را می توان در زمینه تاریک مشاهده کرد . در حالت مشاهده تک آیکن یک نوار عمودی نیز در کنار صفحه ظاهر می شود . هیچ یک از این حالت های مشاهده با کلیدهای میانبر کار نمی کنند . فقط حالت ماتریس امکان استفاده از کلیدهای عددی بعنوان میانبر را فراهم می کند .



تغییر دیگر منو انیمیشن آیکن است که جلوه خاصی به آن می دهد . پایین ترین ردیف آیکن ها دارای جلوه های ویژه کمی است . C902 نیز مانند مدل های قبلی دارای حالت Flight ( هواپیما ) است که با روشن کردن گوشی می توان مستقیما به آن سوئیچ کرد . این گوشی در حالت Flight بدون سیم کارت کار نمی کند . گوش های سری 40 نوکیا اینطور نیستند . سوئیچ به این حالت نیازمند راه اندازی مجدد ( reset) گوشی است.


C902

از تم های Flash Lite پشتیبانی می کند و حتی بعضی از تم های از پیش نصب شده بر مبنای Flash می باشند که علاوه بر نمودار رنگ و پیش زمینه ، آیکن های منو را نیز تغییر می دهند . C902 دارای منوی معروف Activity است . نوار نرم افزارهای در حال اجرا در این منو امکان اجرای همزمان چند نرم افزار را فراهم می کند . برای مثال می توان دو نرم افزار جاوا را اجرا کرد و بطور همزمان به رادیو یا موسیقی گوش داد .



منوی Activity دسترسی سریع به رویدادهای اخیر ، منوی وب و منوی My Shortcuts را فراهم می کند که شامل لیستی از ویژگی های مورد نظر است و می توان آن را مطابق با نیاز کاربر تنظیم کرد . سرویس Track ID نیز علاوه بر منوی سرگرمی در منوی My Shortcuts وجود دارد . این سرویس دارای گزینه های جدیدی شامل " پیدا کردن موسیقی همانند " ، " ارسال اطلاعات موسیقی از طریق SMS " ، " نمودار های Track ID " و " اطلاعات خواننده " است .





تماس و دفترچه تلفن :

سونی اریکسون C902 به دفترچه تلفنی مجهز است که حداکثر 1000 مخاطب و 7000 شماره تلفن را ذخیره می کند . مخاطبین را می توان براساس اسم کوچک یا اسم فامیل مرتب کرد و با تایپ کردن کردن تدریجی نام مخاطب آن را جستجو نمود .



دفترچه تلفن می تواند مخاطبین ذخیره شده در سیم کارت یا حافظه گوشی را بعنوان پیش فرض انتخاب کند . امکان مشاهده همزمان این دو لیست وجود ندارد . گزینه ای در دفترچه تلفن وجود دارد که به کاربر امکان می دهد تا هر مخاطب جدید اضافه شده به حافظه گوشی را بطور اتوماتیک به سیم کارت اضافه کند و در آن ذخیره نماید . در زمان اضافه کردن یک مخاطب جدید ، اطلاعات موجود در پنج نوار ذخیره می شوند . نخستین نوار برای وارد کردن نام و شماره است .



نوار دوم برای آدرس وب و ایمیل است. نوار سوم برای تعیین عکس ، زنگ ، زنگ شخصی پیام و یک فرمان صوتی است . نوار چهارم برای آدرس پستی و نوار پنجم برای ایجاد یادداشت و اضافه کردن تاریخ تولد است . پس از وارد کردن تاریخ تولد ، C902 آن را به تقویم اضافه می کند و برای آن یک یادداشت یادآوری قرار می دهد. جستجوی هوشمند مهمترین ویژگی دفترچه تلفن است که تمامی مخاطبینی را که شماره های آنها شامل ارقام تایپ شده روی صفحه نمایش Stand by است جستجو می کند . همچنین اسم هایی را که با حروف مربوط به آن اعداد شروع می شوند فهرست می کند .


Log تماس تمامی ارتباطات اخیر کاربر را ثبت می کند و به چهار نوار مختلف تقسیم می شود که شامل همه تماس ها ، ارسالی ، دریافتی و ناموفق است . اگر چند بار با یک مخاطب تماس داشته باشید فقط آخرین تماس ثبت می شود . C902 در ارسال و دریافت تماس بخوبی عمل می کند و کیفیت صوتی مکالمه و صدای زنگ در حد عالی است .



پیام :

C902 سونی اریکسون علاوه بر ویژگی های استاندارد پیام رسانی به قابلیت هایی مانند Manage Messages ، تنظیمات بسیار و گزینه ای برای تعیین گروه پیام مجهز است . نرم افزار Manage Messages امکان کنترل پیام و کار با آن را افزایش می دهد . پیام ها را می توان به حافظه گوشی یا کارت حافظه انتقال داد و آنها را براساس گروه ، تاریخ ، اندازه و مخاطب مرتب کرد .


C902سونی اریکسون دارای یک صندوق پستی جداگانه برای ایمیل است و بقیه پیام ها دارای یک صندوق پستی مشترک می باشند . در زمان ایجاد پیام پس از گذشتن از حد 160 کاراکتر یک هشدار روی صفحه نماش ظاهر می شود تا کاربر متوجه شود که پیام برای ارسال به دو قسمت یا بیشتر تقسیم شده است . فرهنگ لغت T9 نیز فراهم شده است . این گوشی از Push email پشتیبانی می کند و ایمیل ها مانند SMS یا MMS در زمینه ارائه می شوند .



email client از تنظیمات بسیار و انواع رمز گذاری هاپشتیبانی می نماید . C902 سونی اریکسون حتی پیوست هایی را که فرمت فایل آنها ناشناخته است ذخیره می کند . پیام های ایمیل را می توان براساس اندازه ، تایخ و زمان تفکیک کرد . این گوشی نمی تواند تمامی مستندات پیوست شده به ایمیل مانند XIS ، doc یا فایل های pdf را پشتیبانی نماید زیرا فاقد مرورگر مستندات است و بنابراین گزینه های آن محدود به متون ساده است . email Client پیام را در حالت تمام صفحه نشان می دهد و اندازه فونت را تغییر می دهد که مورد استفاده اکثر کاربران قرار می گیرد .



موسیقی و رادیو :


سونی اریکسون گزینه های بسیاری در media center دارد. این گوشی به نرم افزار پخش موسیقی نسخه 3.0 مجهز است که تقریبا مانند نرم افزار واکمن 3.0 در سونی اریکسون W980 می باشد . نرم افزار پخش موسیقی از فرمت های بسیاری از فایل ها پشتیبانی می کند که شامل MIDI،M4A،WMA،WAV،E-AAC+ ، MP3 و پیش تنظیمات اکولایزر مگاباس است . نرم افزار پخش موسیقی در زمینه اجرا می شود . در صورت استفاده از یک جفت هدست خوب کیفیت صوتی این برنامه رضایت بخش است .



اگر نمی خواهید از ساختار مرحله به مرحله media Player استفاده کنید می توانید مستقیما یک آهنگ را از File manager با ساختار درختی کلاسیک آن پخش کنید . نرم افزار پخش ویدئو نیز در media Center وجود دارد که ویدئوها را سریع به جلو می برد یا به عقب بر می گرداند . این برنامه دارای یک منوی ساده و شیک است . حسگر داخلی حرکت امکان چرخش اتوماتیک نرم افزار پخش ویدئو را فراهم می کند . از طریق File manager می توان به فایل های ویدئویی دسترسی پیدا کرد اما نمی توان فایل ها را بطور اتوماتیک چرخاند . حالت افقی را می توان از منو تنظیم کرد .



نرم افزار پخش ویدئو دارای حالت تمام صفحه ، قابلیت ScreenShot و ... است . کاربر می تواند یک فرم از ویدئو را ذخیره کند و آن را به گالری اضافه نماید .



منوی Media Center در این گوشی شامل عکس ، موسیقی ، ویدئو ، Rss feed و آیکن های تنظیمات است . در این نرم افزار یک آیکن دیگر برای بازی ها نیز وجود دارد . منوی تنظیمات ساده است و کاربر با استفاده از حسگر حرکت می تواند حالت افقی ، عمودی یا چرخش اتوماتیک را انتخاب کند .




رادیو FM حداکثر 20 ایستگاه را ذخیره می کند و از RDS پشتیبانی می نماید. رادیو منوی ساده ای دارد و از سرویس Track ID پشتیبانی می نماید . رادیو را مانند نرم افزار پخش موسیقی می توان در زمینه اجرا کرد اما هیچ یک از گرافیک های جالب تمام صفحه را ندارد .



دوربین :


C902 سونی اریکسون به یک دوربین 5 مگاپیکسل با کانون اتوماتیک مجهز است که ویژگی های بسیاری به همراه دارد . از این ویژگی ها می توان به تشخیص چهره ، تثبیت کننده تصویر و ویدئو ، BestPic ، چرخش اتوماتیک ، حالت ماکرو ، geotagging تصاویر دوربین ، Photo Flash و ... اشاره کرد . ویژگی خاص دوربین وجود هشت کلید حرکتی لمسی است که در اطراف صفحه نمایش وجود دارند و دارای نور زمینه آبی می باشند . این کلیدها فقط در حالت دوربین فعال هستند و از آنها برای سوئیچ بین حالت عکسبرداری و فیلمبرداری ، دسترسی به گالری عکس ، تغییر حالت کانون اتوماتیک ، حالت عکسبرداری ، تایمر و فلش استفاده می شود . دوربین دارای جدیدترین منو است . زیرمنوهای آن بصورت pop-up می باشند که به آیکن و ویژگی Multi Menu ( چند منویی ) مجهز می باشند . این ویژگی در مدل K850 نیز وجود دارد .



کنترل های لمسی دارای واکنش ویبره هستند و قابلیت ویبره را می توان از منوی چند ضربه ای تنظیمات غیر فعال کرد . نوار ابزار دوربین دسترسی به حالت عکسبرداری ، اندازه تصویر ، کانون ، فلش ، Self Timer ( زمان دادن به دوربین برای گرفتن عکس ) ، حالت metering ، تعادل رنگ سفید ، جلوه های ویژه و تنظیمات Multi Menu را فراهم می کند . در C902 تنظیمات ISO وجود ندارد . حالت کانون دارای ویژگی دیگری به نام تشخیص چهره است که به کاربر امکان می دهد تا بطور همزمان 3 چهره را دنبال کند اما در زمان گرفتن عکس کانون روی بهترین چهره قفل می شود . معمولا کانون روی چهره ای قفل می شود که به مرکز فریم نزدیک است . تثبیت کننده تصویر عکس ها را از مات شدن در محیط های تاریک حفظ می کند اما کارایی آن چندان رضایت بخش نیست. اگر سوژه متحرک باشد این ویژگی به کاربر کمک نمی کند .



ویژگی BestPic دارای حالت سریع و کند است . در حالت سریع طی 1.3 ثانیه 9 عکس در وضوح کامل 5 مگاپیکسل ایجاد می کند که اندازه هر یک از آنها نزدیک به 1MB است . پس از آن ذخیره کردن تمامی تصاویر روی کارت حافظه حدود 15 ثانیه طول می کشد . حالت کند در وقفه های زمانی حدود 2.5 ثانیه 9 عکس می گیرد . C902 سونی اریکسون GPS ندارد اما می تواند مختصات استاندارد GPS را در تصاویر براساس مثلث بندی برج سلولی قرار بدهد . کاربران در زمان مرور در تصاویر در گالری به نوار مشاهده روی نقشه از منوی گزینه ها دسترسی دارند که محل کاربر را مستقیما روی Google Maps از پیش نصب شده قرار می دهد . اگر گوشی را با گیرنده GPS مرتبط کنید ویژگیgeotagging بطور اتوماتیک از آن استفاده می کند و مختصات دقیق GPS برای تصاویر را جمع بندی می نماید .



حالت اخصاصی ماکرو امکان عکسبرداری از فاصله 10 Cm را فراهم می کند . حالت عکسبرداری بی صدا نیز وجود دارد . با استفاده از شتاب سنج داخلی دوربین قادر است عکس ها را در حالت پیش نمایش بطور اتوماتیک بچرخاند . با بستن پوشش فعال لنز آخرین تنظیمات از بین می رود مگر اینکه عکسی با این تنظیمات گرفته شده باشد . مشکل دیگر طرح منو است که برای دسترسی به Multi Menu باید تمامی تنظیمات روی نوار ابزار را رد کرد و به این گزینه که آخرین آیتم است رسید . دوربین C902 سونی اریکسون می تواند در وضوح QVGA در 30 fps فیلمبرداری کند . کلیپ های ویدئویی در فرمت MP4 ذخیره می شوند و هر دقیقه از فیلمبرداری حدود 3MB حافظه استفاده می شود . دوربین برای کلیپ های ویدئویی صدا را بصورت استریو ضبط می کند .



سایر امکانات :


نخستین بخش در Media Center گالری عکس است که شامل جدیدترین عکس ، آلبوم دوربین ، برچسب های عکس ، Photo Feeds و تصاویر است . جدیدترین عکس ، دسترسی سرریع به آخرین عکس های گرفته شده را فراهم می کند . آلبوم دوربین لیستی از نمونه های کوچک برای هرماه از سال را بهمراه دارد که پس از باز کردن یک ماه ماتریسی از نمونه های کوچک تصاویر بصورت ۴ x ٣ ظاهر می شود . با حرکت در آن تمامی عکس های گرفته شده در ماه مربوطه نشان داده می شود . عکس انتخابی برای مشاهده بهتر کمی بزرگتر ظاهر می شود .


بخش تصاویر نیز یک ماترس ۴ x ٣ از نمونه های کوچک سایر عکس ها ( خارج از دوربین ) را بصورت پیش زمینه های از پیش نصب شده نشان می دهد . با خارج شدن از حالت مشاهده تمام صفحه به حالت نمونه کوچک می رسید . گالری عکس دارای امکانات بسیاری است . برچسب های عکس یک ویژگی جالب برای نشان دادن عکس هایی است که قبلا علامتگذاری شده اند .


جهت بالای کلید حرکتی دسترسی سریع به گزینه های ارسال مانند ارسال به صورت تصویر Msg ، بصورت ایمیل ، به blog و از طریق بلوتوث را فراهم می کند . کاربر می تواند مستقیما از گالری یک عکس را بعنوان پیش زمینه ، محافظ صفحه ، تصویر آغازین و تصویر مخاطب انتخاب کند . ویژگی معروف Pan & Zoom و SlideShow نیز وجود دارد .



مرور کردن در تصویر از طریق File manager نیز امکان پذیر است اگرچه گزینه TIME Line مشاهده نمی شود . نرم افزارهای Video DJ , Photo DJ و Music DJ نیز فراهم شده اند . در این گوشی برای مشاهده جزئیات بیشتر می توان در تصاویر زوم کرد که حتی در عکس های بزرگ نیز بدون وقفه صورت می گیرد .



بخش بازی داری یک بازی براساس شتاب سنج است که Need for Speed Prostreet نام دارد . این بازی به منوی سه بعدی مجهز است . دو بازی دیگر به نام FotoQuest Fishing و Solitaire نیز در C902 مشاهده می شود .

C902 سونی اریکسون دارای جدیدترین مرورگر Access NetFront HTML 3.4 است که صفحات پیچیده وب را نسبتا خوب باز می کند و گزینه های قابل تنظیم بسیاری دارد . مرورگر به حالت اختصاصی تمام صفحه مجهز نیست . با چرخاندن گوشی در جهت افقی صفحه وب بطور اتوماتیک در جهت افقی یا حالت تمام صفحه می چرخد . سایر حالت های مشاهده شامل متن ، Pan & Zoom و زوم صفحه است . سرعت مرور در صفحه استاندارد است . مرورگر وب در C902 سونی اریکسون دارای مکان نمای مجازی ماوس است که کار با آن لذت بخش می باشد . ویژگی جالب دیگر گزینه " Find on Page " است که صفحه وب بارگذاری شده را جستجو می کند . این گوشی همچنین به مرورگر Opera Mini مجهز است .


C902 سونی ایکسون از ویژگی های ارتباطی بسیاری برخوردار است و از چهار باند GSM / HSCSD / GPRS / EDGE و نسل سوم پشتیبانی می کند . در صورت فراهم بودن شبکه مجهز به HSDPA این گوشی داده را با بالاترین سرعت انتقال می دهد . سونی اریکسون C902 از بلتوث 2.0 و USB پشتیبانی می کند . با پروفایل A2DP امکان گوش دادن به موسیقی با هدست استریوی بلوتوث فراهم می شود . محل کارت حافظه M2 نیز وجود دارد که یکی از ساده ترین و سریعترین روش ها برای انتقال داده است . C902 از هماهنگی محلی و راه دور مخاطبین و رویدادهای تقویم پشتیبانی می کند . هماهنگی محلی با Outlook و PC و هماهنگی راه دور با سرورهای راه دور صورت می گیرد . ارتباط USB دارای چهار حالت است : یک حالت برای انتقال فایل و اینترنت USB ، استفاده از گوشی بعنوان مودم ، حالت سوم برای انتقال media که مستقیما به Windows media Player وصل می شود و آخرین مورد برای چاپ کردن مستقیم تصاویر است .
C902 سونی اریکسون از ویژگی های کافی برای مدیریت زمان برخوردار است . آیکن Organizer در منوی اصلی وجود دارد و شامل چندین نرم افزار است که از میان آنها می توان به File manager ، برنامه های کاربردی ، مکالمه تصویری ، تقویم ، کارها ، یادداشت ، اتصال به کامپیوتر ، تایمر ، کرنومتر ، ماشین حساب و Code memo ( یادداشت رمز ) اشاره کرد . تقویم داری سه حالت مشاهده براساس ماه ، هفته و روز می باشد . پس از اضافه کردن تاریخ تولد در دفترچه تلفن ، گوشی آن را به تقویم اضافه می کند . کارها شامل کارهای ساده و تماس های تلفنی است . یادداشت ها مانند پیام نوشته می شوند که T9 نیز در این قسمت وجود دارد .

آلارم بخشی از منوی اصلی است . پنج محل برای آلارم وجود دارد که هر یک گزینه های بسیاری بهمراه دارد . آلارم را می توان در روزهای انتخابی یا هر روز اجرا کرد . متن و عکس نیز به آلام اضافه می شود. آلارم در صورت قرارداشتن گوشی در حالت Silent ( بی صدا ) نیز کار می کند .

ضبط صوت محدودیتی در ضبط ندارد و برحسب حافظه موجود کار می کند . ماشین حساب از وِیژگی های های اصلی برخوردار است . کرنومتر و تایمر شمارش معکوس نیز بخوبی عمل می کند .

سایر نرم افزارها شامل Music DJ و Video DJ است . از Video DJ برای ایجاد کلیپ های ویدئویی از ادغام متن ، عکس ، جلوه های ویژه و افزودن موسیقی زمینه استفاده می شود . Music DJ نرم افزار بسیار ساده ای برای ایجاد ملودی های شخصی پلی فونیک است . سونی اریکسون نرم افزارهای Face Warp و Photo Mate را نیز فراهم می کند . نرم افزار Google Maps برای دانلود رایگان وجود دارد که با بسیاری از گوشی های مجهز به سیستم عامل جاوا سازگار است . این نرم افزار در C902 بصورت از پیش نصب شده مشاهده می شود .

با سرویس های محل می توانید مسیر را پیدا کنید ، اطلاعات محل کنونی را مشاهده نمایید و محل های مورد نظر را ذخیره کنید . برای استفاده از تمامی ویژگی های این برنامه به ارتباط اینترنتی نیاز است . پس از مشخص کردن نقطه آغاز و پایان ، مسیرهای احتمالی با راهنمای کلی و براساس اطلاعات موجود در پایگاه داده محاسبه می شوند .

با استفاده از GPS Enabler HGE-100 سرویس محل از قابلیت کامل GPS و A-GPS برای قفل سریعتر ماهواره برخوردار می باشد . در این صورت امکان استفاده از راهنمایی مرحله به مرحله در طول مسیر فراهم می شود. دو حالت مشاهده Map و Satellite ( نقشه و ماهواره ) وجود دارد . اطلاعات ترافیک ویژگی مهم دیگر این برنامه است . استفاده از منو آسان است .

در صورت وصل بودن گیرنده GPS ، نرم افزار Status info فعالیت فعلی در km / h را برای یک دوره 60 دقیقه ای نشان می دهد . وضعیت ارتباط GPS روی دومین نوار این نرم افزار قابل مشاهده است . ذخیره کردن مسیرهای اخیر به آسانی صورت می گیرد . با چند کلیک می توان عنوان ، توضیح و و ضعیت را برای ذخیره کردن محل مورد نظر تعیین کرد .




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد